dilluns, 8 de maig del 2023

Recomanacions de blues a Catalunya (setmana del 8 de maig)

Hola amics! Aquí teniu les recomanacions de blues d’aquesta setmana. Recordeu que podeu trobar més propostes de blues a Societat de Blues de Barcelona, La Hora del Blues, Capibola Blues i Van de Blues.

També són molt recomanables els programes de ràdio: La Hora del Blues de Ràdio Pica, Red Hot Blues de Ràdio Vilafant, Bad Music Radio, Hotel Blues de Ràdio Ciutat de Badalona, Crossroads Blues Radio d'El Prat Ràdio, El Corralón del Blues de Ripollet Ràdio, Va de Swing de Sants3Ràdio, Born to be Bad de Ràdio Sant Boi, El Ferrocarril Subterrani de Ràdio Blanes, T'agrada el blues? de Catalunya Ràdio (amb Quico Pi de la Serra), Blues Barrelhouse de Ripollet Ràdio, RKM340 de Penedès FM, i Just Blues de Ràdio Desvern.

__________________________



Destacats de la setmana
 
La Societat de Blues de Barcelona us ha preparat una "jam" molt especial, on el protagonista serà el blues però ningú no cantarà ni tocarà cap instrument...
Es tracta d'una taula rodona de bloggers de blues, moderada per Manolo López Poy, amb 7 persones que dediquen una bona part del seu temps a la divulgació del blues: Jose Luis Martín (Bad Music), Miquel Botella (Ciudad Criolla), Salva "Potablava" Martínez (Crossroads Blues), Roser I. Valls (La Hora del Blues), un servidor de vostès (Litres de Blues), Josep Palmada (Red Hot Blues) i Jordi Monguillot (Sentir el Blues).
Una oportunitat única per conèixer aquests 7 "apòstols" del blues de casa nostra, i compartir amb ells una vetllada molt especial!
Dijous 11, 19h - Jam de Bloggers a l'SGAE (BCN)
 
SCARAMANGA PRESENTA DISC AL MILANO JAZZ CLUB!
Bluesbondigas és el títol del nou disc de la formació encapçalada per Héctor Martín i Pere Miró, i ara podeu gaudir en directe de tot el rhythm'n'blues que conté!
Dues sessions per llepar-se'n els dits!
Divendres 12, 19.30 i 21.30h - Scaramanga al Milano Jazz Club (BCN)
 
Dins de la programació d'aquest festival dedicat al dixie, també teniu algunes interessants propostes de blues i rhythm'n'blues!
Dissabte 13, 
 
BARCELONA BIG BLUES BAND (B4) 10 YEARS ROCKIN' AT JAMBOREE!
Aquesta gran big band ja fa 10 anys que té una cita mensual en aquesta veterana sala i, com sempre us espera per fer-vos gaudir del blues "de gran format"!
Diumenge 14, 19 i 20.30h - Barcelona Big Blues Band al Jamboree (BCN) 
  
 
__________________________


Dilluns
 
Dilluns 8, 21h - Chino Swingslide a l'Ocaña
En aquest local de Barcelona us espera una bona dosi de swing'n'blues per començar bé la setmana!   
 
Dimarts
 
Dimarts 9, 20h - Concert + jam session al JazzSí Club
Cada setmana podeu gaudir del concert i després compartir escenari amb els músics, en aquest local de Barcelona! 
 
Dimarts 9, 20.30h - Jonathan Glanzberg al Tinta Roja
Una bona dosi de blues acústic amb un expert en el tema, en aquest local de Barcelona!   
 
Dimarts 9, 22.30h - Jam session al Harlem Jazz Club
En aquest local de Barcelona podeu gaudir d'una vibrant jam de blues & early jazz, coordinada per Chino Swingslide!   
 
Dimecres
 
Dimecres 10, 20h - Alex Zayas a El Paraigua
Una bona dosi de funk'n'blues amb els Funky Wenzdays d'aquest local de Barcelona! 
 
Dimecres 10, 20.30h - Jam session a El Cafè Rock&Roll
Una bona jam acústica en aquest local de Barcelona, amb Víctor Puertas i Chino Swingslide
 
Dimecres 10, 22h - Miguel Talavera & The Vini-los al JazzMan
Una bona dosi de blues-rock amb un gran guitarrista, en aquest local de Barcelona!
 
Dimecres 10, 00.30h - Made In Black al Luz de Gas
Una bona sessió de música negra a Barcelona, amb Keco Pujol, Santi Ursul i Micky Izquierdo
 
   
Dijous
 
Una bona dosi de riure'n'blues (bon blues i bon humor) en aquesta biblioteca de Barcelona!
 
Dijous 11, 19.30 i 21.30h - Yakety-Yak al Milano Jazz Club 
Dues trepidants sessions de rhythm'n'blues amb una banda de grans músics formada per a l'ocasió, i que tindrà com a convidats Koko-Jean Davis i DJ Pooly! 
 
Dijous 11, 20h - Jam session de la Societat de Blues de Rubí  
Una bona ocasió per compartir el blues amb grans músics de casa nostra, al bar irlandès Sant Patrick's! 
 
Dijous 11, 21h - Wax & Boogie al Cafè Vienès
Una gran sessió de blues i boogie a l'Hotel Casa Fuster de Barcelona! 
 
Dijous 11, 22.30h - Jam session al Harlem Jazz Club
En aquest local de Barcelona podeu gaudir d'una bona jam de blues i rhythm'n'blues, coordinada per Mr. Shingles!  
        
Divendres    

Divendres 12, 18h - Frank Barnes & Marian Barahona & Octavi Bañuls al MEAM
El cicle Friday's Blues, que La Hora del Blues organitza al Museu Europeu d'Art Modern (Barcelona), us ha preparat
una bona selecció de grans cançons del swing amb dues grans veus i un gran pianista!
 
Divendres 12, 20.30h - Tori Sparks a El Cafè Rock&Roll
Una bona sessió de música d'arrel nord-americana (amb tocs de flamenc) amb aquesta gran artista, a Barcelona! 
 
Divendres 12, 21h - Gascón & Martí a Can Ramon
Una bona sessió de blues d'arrel amb aquest nou duo de casa nostra, a Lleida!
 
Divendres 12, 21.30h - Wax & Boogie a l'Hotel Delamar
Bon blues i boogie amb uns experts en el tema, a Lloret de Mar!   
 
Una bona dosi de rhythm'n'blues i soul, en aquest local de Barcelona!   
  
Dissabte
 
Dissabte 13, 12.30h - Muddy Wine a El Siglo
Vermut a ritme de bon blues en aquest local de Sant Cugat!  
 
Dissabte 13, 17h - Marc Ferrer a l'Hotel Alexandra
En aquest hotel de Barcelona podeu veure en acció aquest gran pianista de blues i jazz!

BCN Swing us ha preparat una bona dosi de swing per ballar, a Barcelona!
 
Dissabte 13, 20.30h - Conrad Freeman al Generator Hostel
Una intensa sessió de "dirty" blues-rock per celebrar el 50è aniversari d'en Conrad, en aquest local de Barcelona!  
 
Dissabte 13, 20.30h - Rock&Roll Brothers a El Cafè Rock&Roll
Una bona dosi de blues i rock'n'roll, en aquest local de Barcelona!
 
Dissabte 13, 21h - Lab Sons a la Casa de les Aigües
A Montcada podeu gaudir de l'espectacle "Històries del Soul", amb un gran trio de veu i guitarres!  
 
Dissabte 13, 21h - Ànima Negra al Kaia Lounge
Una bona sessió de blues i "derivats" a Lliçà d'Amunt.  
 
Dissabte 13, 21.30h - Malacara Blues Band a El Paraigua
Una gran sessió de bon blues i "derivats" en aquest local de Barcelona! 

A Font-rubí podeu gaudir de bon rhythm'n'blues amb aquest gran saxofonista!

Una bona dosi de rhythm'n'blues i soul, en aquest local de Barcelona! 
 
Diumenge

Diumenge 14, 11h - Muddy Wine a Vilanova del Vallès
Vermut a ritme de bon blues i swing, a la Plaça Anselm Clavé!
 
Diumenge 14, 12h - Lluís Navarro al Tiaré Beach Bar
Vermut a ritme de blues i "derivats", en aquest local de Pineda!  

 
Diumenge 14, 12.30h - Mr. Shingles a La Capella de Can Gambús
Vermut a l'aire lliure a ritme de blues, swing i rock'n'roll, a Sabadell!
 
Vermut a ritme de bon blues acústic, amb un gran duo, en aquest local de Sant Cugat! 
 
Diumenge 14, 12.30h - Fredy Harmonica & Poyo Moya al Bar-Centre Cívic
Vermut a ritme de blues amb un gran harmonicista i un gran pianista en aquest local de Corçà!

Diumenge 14, 13h - Els Impossibles al Bar del C.C. de Gràcia
Vermut amb el nou projecte del gran harmonicista Maurici Morera, a Sabadell!

Un gran pianista i un gran guitarrista que us faran gaudir del blues a L'Hospitalet de Llobregat!
 
Diumenge 14, 19h - Concert + jam session al JazzSí Club
Cada setmana podeu gaudir del concert i després compartir escenari amb Brigitt Quartet, en aquest local de Barcelona!  
 
Diumenge 14, 20h - Jam session al Velvet Room
Una bona ocasió per compartir el swing, el jazz i el blues amb grans músics, encapçalats per James Sedgwick!  
 
Diumenge 14, 20h - Jam session a la Casa Astor
Grans músics coordinen la jam d'aquest local de Barcelona, una bona manera d'acabar la setmana tocant blues!    
  
 
Salut i blues! 


Lluís Souto
Malalt de blues 2.0

dilluns, 1 de maig del 2023

Recomanacions de blues a Catalunya (setmana de l'1 de maig)

Hola amics! Aquí teniu les recomanacions de blues d’aquesta setmana. Recordeu que podeu trobar més propostes de blues a Societat de Blues de Barcelona, La Hora del Blues, Capibola Blues i Van de Blues.

També són molt recomanables els programes de ràdio: La Hora del Blues de Ràdio Pica, Red Hot Blues de Ràdio Vilafant, Bad Music Radio, Hotel Blues de Ràdio Ciutat de Badalona, Crossroads Blues Radio d'El Prat Ràdio, El Corralón del Blues de Ripollet Ràdio, Va de Swing de Sants3Ràdio, Born to be Bad de Ràdio Sant Boi, El Ferrocarril Subterrani de Ràdio Blanes, T'agrada el blues? de Catalunya Ràdio (amb Quico Pi de la Serra), Blues Barrelhouse de Ripollet Ràdio, RKM340 de Penedès FM, i Just Blues de Ràdio Desvern.

__________________________



Destacats de la setmana
 
POCKET CONCERTS: PRESENTACIÓ DE LLIBRE + CONCERTS!
Sessió especial d'aquests concerts "de butxaca", amb la presentació de la novel·la "Una noche a muerte", de J.L. Martín.
I la música en directe serà una interpretació de temes del llibre, a càrrec de La Banda del 227 i de Lust 'N' Found!
Divendres 5, 20.30h - Pocket Concerts al C.C. Collblanc - La Torrassa (L'Hospitalet) 
 
FIRA VERMUT & SOUL AL PORT VELL DE BARCELONA!
Al Moll de la Fusta podeu gaudir d'aquesta fira que combina el plaer del vermut amb el plaer del blues i el swing en directe, i tot plegat al costat del mar!
La programació té diverses activitats, i aquests són alguns dels concerts: 

Divendres 5,
20.00h - Maud -Blue Move
 
Dissabte 6,
12.30h - Pol Prats

Diumenge 7,
12.30h - Salt & Soul
17.00h - El Kujo
 
 
CHRISTIAN DOZZLER A CATALUNYA!
Aquesta setmana ens torna a visitar aquest gran pianista d'Àustria, establert als Estats Units, i que ja porta 40 anys als escenaris fent gaudir al personal amb el seu blues.
El podreu veure en solitari i acompanyat per grans músics de casa nostra com els germans Puertas!
Divendres 5, 20.30h - El Cafè Rock&Roll (BCN)
Dissabte 6, 19h - La Quadra (Santa Maria de Palautordera) 
Diumenge 7, 12h - amb The Suitcase Brothers a la Masia Can Ramoneda (Rubí)
 
LLUÍS COLOMA & MIGUEL ANGEL POZO & MANOLO BENÍTEZ AL FIRABAR!
Flamenco Boogie Project és el nom d'aquest espectacle que us farà gaudir d'un concert especial on es combina el boogie i el flamenc, amb un gran pianista, un gran guitarrista i un gran percussionista!
Dissabte 5, 22.45h - Flamenco Boogie Project al Firabar (Cardona) 
 
CLOT AMB BLUES A LA PL. DEL MERCAT DEL CLOT!
Segona cita d'aquesta iniciativa del músic Leo Cayuela, que consisteix en un festival de blues que es celebrarà el novembre amb majoria de músics d'aquest barri barceloní.
Abans, durant els propers mesos hi haurà 3 vermuts/concerts per promocionar el festival, i el segon té com a protagonista el duo de James Sedgwick i el mateix Leo Cayuela!
Diumenge 7, 12.30h - James Sedgwick & Leo Cayuela a la Plaça del Mercat del Clot (BCN)
 
PÍCNIC BLUES A LA MASIA CAN RAMONEDA!
Un pícnic a l'aire lliure a ritme de blues amb 3 grans formacions (*) que us faran gaudir del blues i "derivats", organitzat per la Societat de Blues de Rubí
Un acte que forma part de la celebració del 10è aniversari de l'associació, i on es recolliran diners per un projecte d'escoles a l'Àfrica.
Diumenge 7, 12.30h - Pícnic blues a la Masia Can Ramoneda (Rubí)
 
BIG DANI PÉREZ ORGANIC QUARTET AL JAMBOREE!
Aquest gran saxofonista de casa nostra us espera molt ben acompanyat per fer-vos gaudir de dues sessions de rhythm'n'blues de luxe!
Diumenge 7, 19 i 20.30h - Big Dani Pérez Quartet al Jamboree (BCN) 
  
 
__________________________


Dilluns
 
Dilluns 1, 20h - Jam session l'Ateneu Línea Uno
Nova jam de blues en aquest local de Santa Coloma, coordinada per James Sedgwick & Ferran Boutin
 
Dimarts
 
Dimarts 2, 20h - Concert + jam session al JazzSí Club
Cada setmana podeu gaudir del concert i després compartir escenari amb els músics, en aquest local de Barcelona! 
 
Dimarts 2, 20.30h 19.30h - Chino Swingslide al Tinta Roja
Una bona dosi de blues amb un expert en el tema, en aquest local de Barcelona! 
 
Dimarts 2, 22h - Burguez Duo al JazzMan
Dos germans (un gran pianista i un gran guitarrista) que us faran gaudir del blues i el boogie, a Barcelona! 
 
Dimarts 2, 22.30h - Jam session al Harlem Jazz Club
En aquest local de Barcelona podeu gaudir d'una vibrant jam de blues & early jazz, coordinada per Chino Swingslide!   
 
Dimecres
 
Dimecres 3, 20.30h - Jam session a El Cafè Rock&Roll
Una bona jam acústica en aquest local de Barcelona, amb Víctor Puertas i Chino Swingslide
 
En aquest local de Barcelona podeu gaudir de bon blues i boogie amb aquest gran pianista!
 
Dimecres 3, 22h - Frank Barnes & Octavi Bañuls al JazzMan
Una bona dosi de blues i swing, amb veu i piano, en aquest local de Barcelona!
 
Dimecres 3, 00.30h - Made In Black al Luz de Gas
Una bona sessió de música negra a Barcelona, amb Keco Pujol, Santi Ursul i Micky Izquierdo
 
   
Dijous
 
Dijous 4, 20.30h - El Lere a El Cafè Rock&Roll
Una dosi de bon rock'n'roll en aquest local de Barcelona!
 
Dijous 4, 21h - Lluís Navarro a Can Tivill
Una bona dosi de blues i "derivats" amb el finalista de La Voz Senior, a Calella!  
 
Dijous 4, 22.30h - Jam session al Harlem Jazz Club
En aquest local de Barcelona podeu gaudir d'una bona jam de blues i rhythm'n'blues, coordinada per Mr. Shingles!  
        
Divendres    

Divendres 5, 18h - Elena Ley & Carlos Saura al MEAM
El cicle Friday's Blues, que La Hora del Blues organitza al Museu Europeu d'Art Modern (Barcelona), us ha preparat
una bona dosi de rock i blues amb aquest gran duo!
 
Divendres 5, 19h - Poyo Moya a Jorquera Pianos
Una bona dosi de blues i folklore argentí amb aquest gran pianista, a Barcelona!  
 
Divendres 5, 19.30 i 21.30h - Balta Bordoy & The Bad Boys al Milano Jazz Club
Dues vibrants sessions de blues elèctric amb aquest gran guitarrista, a Barcelona!  

Divendres 5, 20h - Jack's Sons a El Portal dels Encants
Una bona dosi de blues, soul i rock'n'roll old school en aquest local de Barcelona! 
 
Una vibrant sessió de blues i boogie en aquest centre cívic de Barcelona!
 
Divendres 5, 22h - Malacara Blues Band a La Sedeta
Al bar d'aquest centre cívic de Barcelona podeu gaudir d'una bona dosi de blues! 
 
Divendres 5, 22.30h - Ànima Negra al Vela Mar
Una bona sessió de blues i "derivats" a Lloret de Mar!
 
Una interessant combinació blues, funk i altres estils afins, a l'Hotel Palace de Barcelona!   
 
Una vibrant sessió de swing'n'blues amb una gran banda, en aquest emblemàtic local de Barcelona!
 
Dissabte
 
Dissabte 6, 12h - Joan Rubau & Lluís Figueras al Càmping Palamós
Una dosi de bon blues i "derivats" amb aquest gran duo, al restaurant del càmping!
 
Dissabte 6, 12.30h - David Giorcelli Trio & Ster Wax a La Sedeta
Dins de la programació del XX Cicle d'Aperitius Musicals, podeu gaudir en directe del nou disc del trio! 
 
Dissabte 6, 20h - Jack's Sons al BMOL
Una bona dosi de blues, soul i rock'n'roll old school en aquest local de Castelldefels! 
 
Dissabte 6, 21.30h - Wax & Boogie al Mas Ravetllat Pla
Una gran nit de blues i boogie que podeu combinar amb un bon sopar i una visita guiada per aquest edifici singular, a Barcelona!  

Una explosiva banda de rhythm'n'blues que podeu gaudir en aquesta fira de Salt!
 
Sessió de bon funk amb aquesta potent banda, a Barcelona! 
 
Dissabte 6, 23h - Frank Barnes al Velvet Room
Una bona dosi de blues i swing amb aquest jove crooner, en aquest local de Barcelona!
 
Diumenge
 
Diumenge 7, 12h - Jam session al Castell de Torre Baró
Jam matinal a càrrec de l'Escola de Blues de Barcelona, amb unes grans vistes sobre la ciutat! 
 
Vermut a ritme de blues i rhythm'n'blues amb aquesta nova banda de casa nostra (formada per reconeguts músics del circuit de blues), en aquest local de Barcelona! 
 
Diumenge 7, 13h - New Old School a La Traviesa
Vermut a ritme de blues, rock i soul, a Torredembarra! 

En aquest festival de Tortosa dedicat al piano, podeu veure una interessant combinació de piano i claqué!
 
Diumenge 7, 18h - Jam session al Mizuwari Cocktail Bar
Una bona jam acústica i un bon còctel per acabar la setmana, molt ben acompanyats per Victor El Del Muelle & Rony Be & José Fontserè! 

Diumenge 7, 19h - Concert + jam session al JazzSí Club
Cada setmana podeu gaudir del concert i després compartir escenari amb Brigitt Quartet, en aquest local de Barcelona!  
 
Diumenge 7, 20h - Jam session al Velvet Room
Una bona ocasió per compartir el swing, el jazz i el blues amb grans músics, encapçalats per James Sedgwick!  
 
Diumenge 7, 20h - Jam session a la Casa Astor
Grans músics coordinen la jam d'aquest local de Barcelona, una bona manera d'acabar la setmana tocant blues!    
 
Diumenge 7, 20h - Jam session al Hoom
La banda Jack's Sons coordina aquesta jam de blues i "derivats", en aquest local de Cerdanyola! 
 
Diumenge 7, 20.30h - The Dangeroux Brothers al Riff Rock Bar
Una intensa sessió de blues-rock, a dues guitarres, a Barcelona!
  
 
Salut i blues! 


Lluís Souto
Malalt de blues 2.0