dilluns, 13 de novembre del 2023

Recomanacions de blues a Catalunya (setmana del 13 de novembre)

Hola amics! Aquí teniu les recomanacions de blues d’aquesta setmana. Recordeu que podeu trobar més propostes de blues a Societat de Blues de Barcelona, La Hora del Blues, Capibola Blues i Van de Blues.

També són molt recomanables els programes de ràdio: La Hora del Blues de Ràdio Pica, Red Hot Blues de Ràdio Vilafant, Bad Music Radio, Hotel Blues de Ràdio Ciutat de Badalona, Crossroads Blues Radio d'El Prat Ràdio, El Corralón del Blues de Ripollet Ràdio, Va de Swing de Sants3Ràdio, Born to be Bad de Ràdio Sant Boi, El Ferrocarril Subterrani de Ràdio Blanes, T'agrada el blues? de Catalunya Ràdio (amb Quico Pi de la Serra), Blues Barrelhouse de Ripollet Ràdio, RKM340 de Penedès FM, i Just Blues de Ràdio Desvern.

__________________________



Destacats de la setmana
 
ROB STONE & DAVID GIORCELLI!
Aquesta setmana ens torna a visitar aquest gran harmonicista nord-americà de Los Ángeles!
En Rob segueix la tradició del blues de Chicago, afegint-li el seu toc personal, i el podrem veure acompanyat per un gran pianista.
Els amants de l'harmònica de blues estem d'enhorabona!
Dilluns 13, 21h - Ocaña (BCN)
Dimarts 14, 22h - JazzMan (BCN)
 
La Societat de Blues de Barcelona us porta aquests dos grans guitarristes que us faran gaudir d'una bona dosi de swing'n'blues!
Dijous 16, 19.30h - Chino & Max de Bernardi al Golferichs (BCN)  
 
XI FRIDAY'S BLUES & BOOGIE PIANO MEETING AL MEAM!
Durant el novembre, el cicle Friday's Blues, que La Hora del Blues organitza al Museu Europeu d'Art Modern, es converteix en una nova edició d'aquest cicle dedicat al piano, i cada divendres podeu veure junts 2 grans pianistes!
Divendres 17, 18h - Marc Ferrer & Poyo Moya al MEAM (BCN) 
 
Jornada final (i principal) d'aquest festival, una iniciativa del músic Leo Cayuela centrada en aquest barri barceloní, on podeu gaudir de 2 concerts amb grans músics de casa nostra!
La cita és a l'Ateneu del Clot.  
Divendres 17,
19.00h - Lust N' Found
 
Cinquena setmana de l'edició d'enguany d'aquest veterà cicle, que durant octubre i novembre us ofereix propostes molt interessants de blues i "derivats"!
Això és el que us espera aquests dies a L'Hospitalet:
Dissabte 18,
12.30h - Street blues amb Poyo Moya Trio davant del CC Collblanc - La Torrassa
20.30h - The Bad Habits al CC Collblanc - La Torrassa
 
FESTIVAL SOLIDARI SEMPRE SOMIEM!
Aquest dissabte podeu gaudir de la jornada solidària "Cap joguina sense nen!", un acte organitzat per Manuel Marín, del programa "Born to be bad" de Ràdio Sant Boi, i que comptarà amb la presència de Kerry Pastine, L'H Attack Brass Band i Blueroomess!
Dissabte 18, 18.30h - Sempre Somiem Cal Ninyo (Sant Boi de Llobregat) 

BARCELONA BIG BLUES BAND (B4) & JONATHAN HERRERO AL JAMBOREE!
Una gran banda i un gran cantant com a convidat especial, que us faran gaudir del blues "de gran format"!
Això serà molt... gran (efectivament)!
Diumenge 19, 19 i 220.30h - B4 & Jonathan Herrero al Jamboree (BCN)
 
 
__________________________


Dilluns
 
El blues del dilluns el teniu a "Destacats de la setmana".

Dimarts
 
Dimarts 14, 20.30h - Brian O'Mahony al Tinta Roja 
Una bona dosi de blues amb un expert en el tema, en aquest local de Barcelona!  
 
Dimarts 14, 21h - Lust 'n' Found a l'Ocaña
Una bona dosi de blues, gospel i ragtime en aquest local de Barcelona!     
 
Dimarts 14, 22.30h - Jam session al Harlem Jazz Club
En aquest local de Barcelona podeu gaudir d'una vibrant jam de blues & early jazz, coordinada per Chino Swingslide!  
 
Dimecres
   
Dimecres 15, 00.30h - Made In Black al Luz de Gas
Una bona sessió de música negra a Barcelona, amb Keco Pujol, Santi Ursul i Micky Izquierdo
 
   
Dijous
 
Dijous 16, 19.30 i 20.45h - Cece Giannotti & Luciano Ceraso a l'Hotel Seventy
Sessió de bon rock i blues acústic amb un gran duo, en aquest hotel de Barcelona!
 
Dijous 16, 20.30h - Jam session amb J. Merino & R. Revolbert Band al Prize
Una sessió per compartir el
blues amb aquests grans músics, en aquest local de Barcelona!
  
 
Dijous 16, 21h - Wax & Boogie al Cafè Vienès
Una gran sessió de blues i boogie, a l'Hotel Casa Fuster de Barcelona!  
 
Dijous 16, 22.30h - Jam session al Harlem Jazz Club
En aquest local de Barcelona podeu gaudir d'una bona jam de blues i rhythm'n'blues, coordinada per Mr. Shingles!  
       
Divendres    
 
Divendres 17, 19.30h - Cece Giannotti a l'Hotel 1898 
Sessió de bon rock i blues acústic amb un gran músic, en aquest hotel de Barcelona! 
 
Una intensa sessió de blues-rock per començar amb energia el cap de setmana, a Barcelona! 
 
Divendres 17, 21h - Cece Giannotti & Luciano Ceraso al C.C. Els Catalanistes
Sessió de bon rock i blues acústic amb un gran duo, combinat amb un tast de formatges, en aquest centre cultural de Barcelona!

Divendres 17, 22.30h - Joan Rubau & Alverd Oliva al Mas Pi
Una bona sessió a ritme de blues, soul i rock, en aquest local de Verges! 
 
Una vibrant sessió de swing'n'blues amb una gran banda, en aquest emblemàtic local de Barcelona!  
   
Dissabte

Dissabte 18, 11.30h - Sergi Estella al Torelló Mountain Wines
En aquest festival que combina el vi i la muntanya podeu gaudir d'un tast mentre veieu en acció aquest gran one man band

En aquest local de Barcelona us espera una sessió especial per ballar el blues amb un gran duo!
 
Sessió de riure'n'blues amb els reis d'aquest gènere, que combina bon blues i bon humor, a Vacarisses!
 
Una gran cantant i un gran pianista us faran gaudir del jazz i el blues! 

Sessió de bon blues elèctric, amb un gran trio, en aquest bar de l'Hotel Palace de Barcelona! 
  
Diumenge
 
Vermut a ritme de bon blues amb uns experts en el tema, en aquest local de Barcelona! 

Diumenge 19, 12.30h - Sergi Estella a Celrà
A la Plaça de l'Església podeu veure en acció aquest gran one man band

Diumenge 19, 12.30h - Joan Rubau & Lluís Figueras al Daltònic
Una bona sessió a ritme de blues, soul i rock, a l'hora del vermut, a Palafrugell! 

Una bona sessió a ritme de blues d'arrel amb un gran duo, a l'hora del vermut, a Jafre! 
 
Diumenge 19, 20h - Jam session al Velvet Room
Una bona ocasió per compartir el swing, el jazz i el blues amb grans músics, encapçalats per James Sedgwick!  
 
Diumenge 19, 20.30h - Jam session a la Casa Astor
Grans músics coordinen la jam d'aquest local de Barcelona, una bona manera d'acabar la setmana tocant blues!
 
  
 
Salut i blues! 


Lluís Souto
Malalt de blues 2.0

dilluns, 6 de novembre del 2023

Recomanacions de blues a Catalunya (setmana del 6 de novembre)

Hola amics! Aquí teniu les recomanacions de blues d’aquesta setmana. Recordeu que podeu trobar més propostes de blues a Societat de Blues de Barcelona, La Hora del Blues, Capibola Blues i Van de Blues.

També són molt recomanables els programes de ràdio: La Hora del Blues de Ràdio Pica, Red Hot Blues de Ràdio Vilafant, Bad Music Radio, Hotel Blues de Ràdio Ciutat de Badalona, Crossroads Blues Radio d'El Prat Ràdio, El Corralón del Blues de Ripollet Ràdio, Va de Swing de Sants3Ràdio, Born to be Bad de Ràdio Sant Boi, El Ferrocarril Subterrani de Ràdio Blanes, T'agrada el blues? de Catalunya Ràdio (amb Quico Pi de la Serra), Blues Barrelhouse de Ripollet Ràdio, RKM340 de Penedès FM, i Just Blues de Ràdio Desvern.

__________________________



Destacats de la setmana
 
Aquesta setmana ens visiten les germanes Lowell, que estan de gira amb el seu Blood Harmony Tour, i us faran gaudir d'una bona dosi de blues-rock amb un estil que recorda als mítics Allman Brothers!
I abans, per escalfar motors, podeu veure en acció la banda canadenca de rock The Sheepdogs!
Dimarts 7, 
19.45h - The Sheepdogs
21.00h - Larkin Poe
 
LOS GUMBO A CATALUNYA!
La setmana passada ja tornàvem a tenir per Barcelona i rodalies aquest duo de blues de Canarias, i aquesta setmana teniu el gruix de la seva gira que us farà gaudir amb la seva barreja de diferents "sabors" del blues!
Teniu unes quantes ocasions per "tastar-los", bon profit!
Dimarts 7, 21h - Ocaña (BCN)
Dimecres 8, 21h - Soho (BCN)
Dijous 9, 20.30h - El Cafè Rock&Roll (BCN)
Divendres 10, 21h - El Barn d'en Greg (Rubí)
Dissabte 11, 12.30h - Cicle L'H Blues & Boogie (L'Hospitalet)
Dissabte 11, 22h - El Paraigua (BCN)
Diumenge 12, 20h - Ateneu Línea Uno (Santa Coloma)

 
XI FRIDAY'S BLUES & BOOGIE PIANO MEETING AL MEAM!
Durant el novembre, el cicle Friday's Blues, que La Hora del Blues organitza al Museu Europeu d'Art Modern, es converteix en una nova edició d'aquest cicle dedicat al piano, i cada divendres podeu veure junts 2 grans pianistes!
Divendres 10, 18h - Paul San Martín & Sister Marion al MEAM (BCN) 
 
Quarta setmana de l'edició d'enguany d'aquest veterà cicle, que durant octubre i novembre us ofereix propostes molt interessants de blues i "derivats"!
Això és el que us espera aquests dies a L'Hospitalet:
Dissabte 11,
12.30h - Street blues amb Los Gumbo davant del CC Collblanc - La Torrassa Pl. del Repartidor
20.30h - Rob Stone & David Giorcelli al CC Collblanc - La Torrassa
 
Primera jornada d'aquest festival (la següent serà el proper dissabte), una iniciativa del músic Leo Cayuela centrada en aquest barri barceloní que us farà gaudir amb diverses activitats al voltant del blues: mostra de fotografia, mostra de guitarres artesanals, sessió per conèixer el washboard, sessió de DJ i jam de blues!
Dissabte 11, 18h - Clot Amb Blues a l'Ateneu del Clot (BCN) 
 
JAY JAY TROCHE A LA MASIA CAN RAMONEDA! + CAFÈ BELGRADO!
Gràcies a la Societat de Blues de Rubí, aquesta setmana teniu una altra ocasió de veure en acció aquest gran harmonicista argentí que us farà gaudir d'un repertori on predomina el blues West Coast, combinat amb tocs de jazz, soul i jump!
Diumenge 12, 12h - Jay Jay Troche a la Masia Can Ramoneda (Rubí) 
ATENCIÓ, nova data: 
Dissabte 11, 12h - Jay Jay Troche al Cafè Belgrado (Sant Cugat)
 
__________________________


Dilluns
 
Sembla que aquest dilluns el blues en directe s'agafa el dia lliure...

Dimarts
 
Dimarts 7, 20.30h - Jonathan Glanzberg al Tinta Roja 
Una bona dosi de blues acústic amb un expert en el tema, en aquest local de Barcelona!    
 
Dimarts 7, 22.30h - Jam session al Harlem Jazz Club
En aquest local de Barcelona podeu gaudir d'una vibrant jam de blues & early jazz, coordinada per Chino Swingslide!  
 
Dimecres
 
Dimecres 8, 22h - Namina al JazzMan
A Barcelona podeu veure en acció aquesta gran artista de casa nostra que us farà gaudir de la seva personal barreja de música brasilera, blues, folk i jazz! 
   
Dimecres 8, 00.30h - Made In Black al Luz de Gas
Una bona sessió de música negra a Barcelona, amb Keco Pujol, Santi Ursul i Micky Izquierdo
 
   
Dijous
 
Dijous 9, 19.30 i 20.45h - Cece Giannotti & Luciano Ceraso a l'Hotel Seventy
Sessió de bon rock i blues acústic amb un gran duo, en aquest hotel de Barcelona!
 
Dijous 9, 20h - Red Bison Blues al Bocamoll 
Sotasons i La Pua organitzen aquest cicle a Sant Cugat, on podeu gaudir d'uns grans sopars musicals de petit format! 
 
Dijous 9, 21h - Miquel Roldán "Sinatra Tribute" al Cafè Vienès
Una gran sessió d'homenatge al mític crooner, a l'Hotel Casa Fuster de Barcelona!  
 
Dijous 9, 22.30h - Jam session al Harlem Jazz Club
En aquest local de Barcelona podeu gaudir d'una bona jam de blues i rhythm'n'blues, coordinada per Mr. Shingles!  
 
Sessió de bon rhythm'n'blues en aquest bar de l'Hotel Palace de Barcelona!  
       
Divendres    
 
Divendres 10, 19.30h - Cece Giannotti a l'Hotel 1898 
Sessió de bon rock i blues acústic amb un gran músic, en aquest hotel de Barcelona! 

Dues bones sessions de piano blues a l'estil de New Orleans, en aquest local de Barcelona! 
 
Divendres 10, 22h - Joan Pau Cumellas Band a la Mostra de Jazz de Sant Boi
La banda d'aquest gran harmonicista u
s farà gaudir del blues i "derivats", a Sant Boi de Llobregat! 
 
Una bona dosi de rhythm'n'blues i soul, en aquest local de Barcelona!
   
Dissabte

Dissabte 11, 19h - Sergi Estella a la Cervesera Poch's
En aquesta cervesera de Castellfollit de la Roca podeu veure en acció aquest gran one man band
 
Dissabte 11, 20h - Elena Ley & Toni Medialdea a l'Estudi Rosazul
En aquest estudi de Barcelona podeu gaudir d'un repàs a la trajectòria d'aquesta gran artista, acompanyada d'un gran guitarrista
!

Dissabte 11, 20.30h - Jodie Cash a El Cafè Rock&Roll
Una bona dosi blues, country i rock'n'roll en aquest local de Barcelona!

Dissabte 11, 22h - Blues a les Alçades a Casa Lazar
Tota Blues Duo us esperen per ballar a ritme de blues, a Barcelona! I des de les 20h teniu classe de blues dance!

Una vibrant sessió de swing'n'blues amb una gran banda, en aquest emblemàtic local de Barcelona!   
  
Diumenge
 
Diumenge 12, 12h - Swamp Preachers al Cafè Belgrado
Vermut a ritme de blues i rock'n'roll pantanós en aquest local de Sant Cugat! 
 
Vermut a l'aire lliure amb aquesta gran banda us farà gaudir del blues elèctric, a Sabadell! 
 
Diumenge 12, 19 i 20.30h - Paul San Martín Trio al Jamboree 
En aquest local de Barcelona podeu veure en acció aquest gran pianista del País Basc! 

Diumenge 12, 20h - Jam session al Velvet Room
Una bona ocasió per compartir el swing, el jazz i el blues amb grans músics, encapçalats per James Sedgwick!  
 
Diumenge 12, 20.30h - Jam session a la Casa Astor
Grans músics coordinen la jam d'aquest local de Barcelona, una bona manera d'acabar la setmana tocant blues!
 
  
 
Salut i blues! 


Lluís Souto
Malalt de blues 2.0